joi, 18 septembrie 2014

DEZALCOOLIZARE LA SARMI !

Tb. 14 : --`O CULEGERE DE 7 `ZÂSE`--
.....
- 5: ``DEZALCOOLIZARE LA SARMI ! `
.
``NO RAG` `SIO SOI LO GETIO - GIG AM PICEO DABO ,AIO DIO, SO` MANO MACIDONE.
IO TAMA RO KO NO MICE ROSO (I)NO OCI SO GAGIC.
AM DO MIC SO SARMIO, SI SOM SI GIG TEL LO`, NE OS, SEI ANO `OM` AG SA TEL KOMOI INO OS KORATO !`
.
` Nu să urle aşa (la beţie) le este `felul` geţilor ! Repede le-ar cădea cetatea - în chiar ziua aia- `sub mâna` (stăpaânirea) macedonienilor !
Eu nu cred că li se va mici `roşul in ochi`( beţia) aşa...de bună voie !
Dacă i-am duce un pic la Sarmi, şi apoi să le mărim `vizita` acolo, nu mult, în anul următor, cînd vor merge in pelerinaj la Sarmi, vor fi `puri` ca inul cel curat !
..
- 6 : -- DESPRE IPOCRIZIE --
.
` NO ESIE MIGA MENO, APOI S` NAM` GIG AM DO !`
.
`Nu ieşi cu mîna goală (nepregătit), pentru ca apoi să n-ai nimic de făcut !`
[ Nu te oferi să ajuti, nepregătit fiind, ca apoi să ai pretext pt. a nu acţiona ! ]
.
- 7 : `-- SEXY !! -- ( monologhează un preot )
.
`IG `AMO KARO TESOE SIG, TO SABIO ON NIC SOE, IG ISE IO MONOI GELI, IG SIO ABA MIRATO ! `
.
`Dacă femeia care ţese `sic`*, va tăia pentru sine un pic ( de stofă), .atunci cînd eu mă voi imbrăca (cu toga), ea se va minuna !
[ .. lipsind material, toga devenea prea scurta !  ]
.
.* sic : -stofă cu fir de aur, pentru conf. togii preoteşti sau regale.
. ......
-`BASILEO SAR ILEO, MATO S`IKTO SABIO GET` OS`-
.
.- `Basileul` inalt prea sfant, comandant sever al puternicei oşti gete` -
... ...............................................................
Gene Sorge / Limba si scrierea dacilor

Fotografie: Partea  a II-a: [ partea I-a a fost postată in 27 04, pe pagina: Limba si scrierea dacilor ]
.
..``Tb.  14 : --`O  CULEGERE  DE  7  `ZÂSE`--
.....
- 5: ``DEZALCOOLIZARE  LA  SARMI ! `
.
``NO  RAG`  `SIO  SOI  LO  GETIO - GIG  AM  PICEO  DABO  ,AIO  DIO,  SO`  MANO  MACIDONE.
 IO  TAMA  RO  KO  NO  MICE  ROSO  (I)NO  OCI  SO  GAGIC.
 AM  DO  MIC  SO  SARMIO, SI  SOM  SI  GIG  TEL  LO`, NE  OS, SEI  ANO  `OM`  AG  SA  TEL  KOMOI  INO  OS  KORATO !`
.
` Nu  să urle  aşa (la beţie) le este `felul`  geţilor ! Repede le-ar  cădea  cetatea - în chiar ziua  aia- `sub  mâna` (stăpaânirea) macedonienilor !
 Eu nu  cred  că  li  se  va  mici  `roşul  in  ochi`( beţia) aşa...de bună voie !
 Dacă  i-am  duce  un  pic  la  Sarmi, şi  apoi  să  le  mărim  `vizita` acolo, nu mult, în anul următor, cînd vor merge in pelerinaj la Sarmi, vor fi `puri` ca inul  cel curat !
..
 - 6 : -- DESPRE  IPOCRIZIE -- 
.
 ` NO  ESIE  MIGA  MENO, APOI  S` NAM`  GIG  AM  DO !`
.
 `Nu  ieşi  cu  mîna  goală (nepregătit), pentru  ca  apoi  să  n-ai  nimic  de  făcut !`
[ Nu te oferi să ajuti, nepregătit fiind, ca apoi să ai pretext pt. a nu acţiona ! ]
.
 - 7 : `--  SEXY !! --   ( monologhează un preot )
.
 `IG  `AMO  KARO  TESOE  SIG, TO  SABIO  ON  NIC  SOE, IG  ISE  IO  MONOI  GELI, IG  SIO  ABA  MIRATO ! `
.
`Dacă femeia care ţese `sic`*, va tăia pentru sine un pic ( de stofă), .atunci cînd eu mă voi imbrăca (cu toga), ea se va minuna !
[ .. lipsind material, toga devenea prea scurta ! :) ]
 .
.* sic : -stofă cu fir de aur, pentru conf. togii preoteşti sau regale.
. ......
  -`BASILEO  SAR  ILEO, MATO  S`IKTO  SABIO  GET`  OS`-
. 
.- `Basileul` inalt prea sfant, comandant sever  al puternicei oşti  gete` -
... ...............................................................
 Gene Sorge / Limba si scrierea dacilor
.
  ``CITESTE  SI  DISTRIBUIE  MAI  DEPARTE !``

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu